piatok 29. novembra 2013

Federal Bureau of Investigation 4 2/2









Venované všetkým, ktorí túto poviedku čítajú a komentujú :)) Kate









"Bude to tvrdé." Poznamenala Sophia.

"To áno, ale potrebujeme odpútať pozornosť, aby ho nečakali z druhej strany." Dodal Paul.

"Hlavne si pamätajte, že dnes sme tí zlí. Žiadne chyby." Upozornil som ich, zastavil auto pri hlúčiku protestujúcich ľudí a všetci sme vystúpili von.

...

"Jason Grealy?? Seržant Higgins." Spýtal sa Paul dotyčného, keď sme sa predrali pomedzi protestujúcich ľudí až na druhé poschodie súdnej budovy, do zasadacej miestnosti.

"Prečo ste prezlečený?? Ozvala sa Sophia, keď sme zbadali Grealyho v policajnej rovnošate.

"Nemuseli ste sem chodiť. Nepotrebujem dozor. Mám svoje vlastné auto a šoférovať viem tiež." Prehovoril drzým tónom.

"Aby nedostal na hubu ešte aj odo mňa." Šepol som Louisovi, ktorý sa na mojej poznámke zasmial.

"My vás tam odvezieme. Stačí ak sa uvolnite a budete si užívať jazdu. Čo sa týka vášho odchodu, právnici chcú, aby ste mali oblek." Usmial sa naňho Paul.

"Ak padne lietadlo, prvé čo spoločnosť, ktorá vlastní to lietadlo, spraví, je to, že skryjú svoje logo. Už ma viac nebaví ukrývať sa." Nahnevane povedal pričom si zapínal rozopnutú pracku na opasku.

"Ak výjdete von v uniforme, hrozí vám nebezpečenstvo." Prehovoril som skôr než Paul.

"Viete, že mi je to jedno?? Tento súd mi zničil život." Nesúhlasne som pokrútil hlavou.

"Ste predsa nevinný." Prehovoril Sandy.

"Najprv ma obvinili z vraždy, zbavili uniformy a v obleku posadili za stôl k papierom." Nahnevane zúžil oči.

"Také sú predpisy. Dostaneš späť svoje miesto." Louis sa naňho povzbudivo usmial.

""Dôstojník Grealy vykonal zákonnú popravu počas svojej služby." Takto to nazval sudca. Už nechcem nič." Obliekol si bundu a do rúk vzal svoju čapicu.

"Keď sa ukážem vonku, všetci konečne uvidia kto v skutočnosti som. Dobrý policajt." Ukazovákom namieril na zavreté okno, cez ktoré tak či tak prenikal hluk z ulice.

"Musíte sa z tade dostať. Vonku sa hromadí čo raz viac protestujúcich ľudí." Pripomenula nám Perrie v slúchadle.

"Má pravdu." Povedal Josh pri sledovaní ulice z okna.

"Ideme na to." Z hlbokým nadýchom som prikývol.

Sophia, Sandy a Josh sa postavili za Grealyho a ja, Paul a Louis pred neho. Po schodoch sme zbehli až na prízemie a zadným vchodom vyšli von, kde sa medzi predným a zadným vchodom nachádzala ešte jedna veľká budova čo nám padlo vhod, keďže vpredu sa nachádzalo niekoľko desiatok ľudí, ktorý nesúhlasili s rozhodnutím súdu. Jedine kto si nás všimol bola dotieravá reportérka s kameramanom.

"Dôstojník Grealy. Odchádzate slobodný, máte pocit, že sudca rozhodol spravodlivo??" Pribehla k nám a celá zadýchaná zo seba vysypala pripravenú otázku.

"Áno, mám pocit, že som urobil to, čo by urobil každý jeden policajt. A po roku mlčania vám poviem prečo." Hrdo vyhlásil.

"Musíme ísť." Prikázal Paul a začal tlačiť Grealyho do auta.

"Odveziem sa na letisko sám!! Mám čo povedať. Robil som si len svoju prácu. Prácu pre mesto, ktoré mi dalo odznak!! Robil som to, čo som prisahal, že budem robiť!!!" Kričal cez dav ľudí, ktorý sa k nám nahrnul a nedovolil nám odísť.

"Ideme!! Musíme vypadnúť. Jon, ideme naspäť do budovy a počkáme kým sa to tu nerozpustí." Hovoril som Jonovi do slúchadla, ktorý stále sedel v aute.

"Okey." Odpovedal v krátkosti.

"Ideme!! Rýchlo!!" Paul s Louisom sa prekrikovali, aby sme ich počuli.

"Sme vo vnútri." Dal som vedieť Paulovi, ktorý ostal vonku spolu so Sandym a s niekym hovoril.

"Nenávidia ma. Ako nejaké monštrum." Odvrkol Jason pričom si zotrel krv z čela.

"Hovorili ste, že ste si  robili svoju prácu. Teraz nechajte nás, aby sme si spravili tú svoju." Umlčala ho Sophia.

"Teraz sa všetci upokojíme. Ja a Josh uzamkneme všetky vchody a uistime sa, že sú všetci pracovníci v poriadku. Nech nikto nevychádza von. Liam sprav riadiacu miestnosť. A ty Grealy, ty sa drž blízko nás." Louis nás oboznámil s plánom.

Josh sa rozbehol za Louisom a my ostatní sme sa pobrali späť do zasadačky, kde som sa rozhodol spraviť riadiacu miestnosť. Celý tím vedel čo má robiť. Sme zohratý, každý z nás má svoje postavenie, sme rodina. Všetci za jedného, jeden za všetkých.

Ja a Sophia sme na stôl porozkladali notebooky a spúšťali kamery. Sandy s Paulom sa zatiaľ postavili k oknám a sledovali situáciu. Čo sa týka Sophie, musím uznať, aj keď je tu prvý deň, vie čo má robiť, myslí jej to a je rýchla.

"Máme kamery. Kukláči dorazili, snažia sa utíšiť dav." Prerušila moje myšlienky.

"Ľudia začali búchať na auto, prepichli pneumatiku." Ozval sa do toho Jon, ktorý stále sedel v aute.

"Louis a Josh idú k tebe. Neotváraj dvere." Poradil som mu.

"Neotváram, aj tak to nepomáha. Cítim sa ako na horskej dráhe." Zasmial sa, keď sa zrazu ozvalo rinčanie skla.

"Rozbili okno na aute." Oznámila nám Perrie so strachom v hlase.

"Hodili mu tam dymovú bombu. Robte niečo do riti!!" Skríkla po nás.

"Pracujeme na tom." Povedal Louis.

"Pracuj rýchlejšie." Vybehla naňho.

"Sme skoro pri tebe Jon!! Počuješ nás Jon?! Jon!! Chyť sa ma za ruku, rýchlo!!" V slúchadlách sme počúvali ich hlasy a na kamere sledovali tú hroznú situáciu.

"Je v poriadku??" Zašepkala Perrie.

"Žijem." Započuli sme tichý Jonov hlas.

"Zhoršuje sa to. Pošlem tam ďalšie posily." Vyhŕkla Perrie.

"Nemôžem sa na to pozerať." Ozval sa Grealy a prešiel hlbšie do miestnosti. Paul prikývol a išiel za ním.

"Viete, pred 20 rokmi som si vybral túto prácu pre lásku. Pre ľudí s problémami ..." Zachytil som kúsok z ich konverzácie.

"Sadni si sem. Donesiem ti kyslík." Sophia sa ujala zraneného Jona, ktorého doviezol Louis s Joshom.

"Som v poriadku." Protestoval ako vždy.

"Nadýchal si sa veľa dymu, Jon." Odporovala mu.

"A cesta sem mi urobila dobre." Odbil ju, až mi Sophie prišlo ľúto.

"Čo to bolo za bombu??" Spýtal sa Sandy.

"Klasická dymová bomba. Najčastejšie za používa pri protestoch." Pozrel som na malú vybuchnutú krabičku v Jonových rukách.

"Nie je to vyrobené amatérmi. Čierne oblečenie, skryté tváre, vandalizmus. Anarchisti." Pokračoval som.

"Potom zapadnú späť. Alebo odhodia masky a zapadnú k civilistom." Doplnila ma Sophie.

"Ale nie on. Ten čo rozbil okno. Mal jazvu na čele. Zo záznamu ho môžeš nájsť cez databázu." Ozval sa Jon, na čo som si sadol za notebook a začal vyhľadávať.

"Pozrite sa naňho. Aj civilisti ho nasledujú." Tá sa nejako vyzná.

"Keď pôjdete príliš blízko, tak zmiznú. Museli by ste skontrolovať každého kto mu je podobný." Upozornila nás Perrie.

"Tak sa pridám k ním." Vyhlásila Sophia.

"Zbláznila si sa?? Vymykajú sa kontrole!!" Vybehol na ňu Louis.

"Zamaskujem sa. Pridám sa k ním. Zistím kto to je. Čo chystajú. Skončím to." Tvrdo si stála za svojim.

"Nie!!" Protestoval som.

"Pôjde tam Liam. Je to jediné čo môže spraviť. Vie čo robí. A ty ju budeš kryť zo strechy." Louis na mňa prísne pozrel a odišiel so Sophie.

"Super." Zamrmlal som a vybehol na strechu z kade som pomocou ďalekohľadu videl Sophiu ako zapadá do davu. Pozoroval som ju ako chodí pomedzí ľudí, ako sa správa ako oni. Ako vandal. Až pokiaľ ju nechytili policajti potom ako sa odniekiaľ ozval výstrel.

"Máme ísť pre ňu??" Spýtal sa Sandy.

"Ak nie je zranená, tak nie. Mohla by získať nejaké informácie od ostatných zadržaných." Rozkázal Paul.

"Chyťte toho chlapa s jazvou. Chcem sa s ním porozprávať." Povedal Louis.

"Privedieme ti ho do zasadačky." Cez hluk sme zachytili Jonov hlas.

"Na linke mám Sophie." Oznámila nám Pezz.

"Dobre. Prepoj ju k Liamovi. Ja idem za tým chlapom s jazvou. Možno nájdeme nejaké spojitosti." Paul ma pobúchal po chrbte a odišiel do zasadačky.

"Počúvam." Zdvihol som zvoniaci mobil.

"Tá streľba prišla od mladej ženy s prezývkou Pipi. Pozná sa s chlapom s jazvou. Nedávno sa pridala k Anarchistom, ale nie je to o nenávisti svete, ale o nenávisti Grealyho." V krátkosti vysvetlila.

"Čo keď sa snaží využiť protesty k útoku??" Dobrý nápad.

"To si myslím tiež. Stratila možnosť v dave, tak vystrelila, aby nás rozptýlila." Pokračovala v úvahe.

"Plán B. Dobrá práca Soph. Vráť sa k nám." Ozval sa jej Paul, ktorý sa objavil pri mne.

"Máme problém. Grealy je preč. Ušiel cez únikové schodisko nad parkoviskom." Louisov hlas sa mi ozval v uchu.

"Liam ukáž mi obraz z kamier na parkovisku. Asi sa ide porozprávať so ženou." Nechápavo som naňho pozrel.

"So ženou??" Spýtal sa Sandy skôr než ja.

"Keď sme sa tam rozprávali, tak som sa dozvedel, že od neho dnes odišla. Bol dosť na ňu naviazaný, pomáhala mu prejsť cez toto všetko." Vysvetlil tento krát Paul.

"Mám to. Kráčal k veľkému Land Rovri. Potom naňho vybehla Pipi so zbraňou. Čakala ho tam. To bolo pred 5 minútami." Ukázal som im záznam.

"Nový plán. Jon so svojím týmom idete po mladej žene, Pipi. Uniesla Grealyho v jeho aute. Skvelá práca Liam, ale teraz vás potrebujem všetkých vonku." Zaklapol mi notebook pred nosom a odišiel von k autám. Neostávalo mi nič iné len ho nasledovať.

"Paul našla som ti tú spojitosť medzi medzi Pipi a Lukom. Pipi, celým menom Philipha Durst, chodili spolu do školy." Aj cez slúchadlo som si vedel predstaviť Pezz ako besno behá prstami po klávesnici.

"Liam, choď za Lukovimi rodičmi. Vieš ako sa cítia, budeš im rozumieť." Paul sa otočil mojim smerom a uprene ma pozoroval, všade nastalo ticho.

"Idem tam." Zašepkal som, len aby som mohol vypadnúť z toho bolestného ticha. Nasadol som do vlastného auta a premiestnil sa k Buteau-vým, kde mi otvorila Lukova matka.

"Čo tu chcete??" Vybehla na mňa.

"Mám len jednu otázku." Snažil som sa správať milo. Predsa prišlo o svoje milované dieťa.

"Jedna otázka." Varovne zdvihla ukazovák a pustila ma dovnútra.

"Philiphe Durst." Povedal som jasne a stručne.

"Bola to Lukova najlepšia kamarátka. Boli spolu v krúžku, robili na nejakom projekte. Ale Jean-Paul ju pozná lepšie." Povedala nepríjemne.

"Myslíte, že by som s ním mohol na chvíľu hovoriť??" Stále som sa správal milo, aj keď ona bola voči mne pekne nepríjemná.

"Nie je doma. O takom to čase býva v Zelenom dome." Zašepkala.

"V Zelenom dome?? Tam sa to stalo, nie??" Prekvapene som sa spýtal.

"Je tam každý jeden deň." Z očí sa jej vykotúľalo pár sĺz.

"Počuli ste to??" Spýtal som sa Paula.

"Áno. Stretneme sa tam. So Sophiou budete ostreľovači. Potrebujeme ťa. Ostatní upokojujú situáciu vonku." Povedomí panovačný tón sa z jeho hlasu nedal neprepočuť.

... 

"Pán Buteau [Butou] ?? Som seržant Higgins, FBI." Spýtal sa Paul a pomaly spolu so Sandym pristúpili bližšie k mužovi so zbraňou.

"Choďte preč!! Toto s vami nemá nič spoločné." Skríkol a priložil zbraň k hlave mužovi kľačiacemu na zemi.

"Urob to!! Oni ho nenechajú len tak odísť!!" Skríkla Pipi.

"Sme tu len preto, aby sme vás ochránili." Prehovoril k ním Louis.

"Neposlúchaj ich. Pre Luka nič neurobili!!" Hnev v jej hlas bol zreteľný. Ovládal ju tak isto ako ovládal mňa, keď som prišiel o najlepšieho kamaráta.

"Myslím, že by Luke nechcel, aby sa váš život skončil takto." Pridal sa k ním Paul.

"Môj život skončil pred rokom na tomto mieste!!" Zúfalo skríkol Jean-Paul.

"A čo život Philiphe?? Chcete, aby táto chytrá mladá žena skončila vo vezení??" Spýtal sa Paul.

"Je mi to jedno, urob to!!!" Bezmyšlienkovite odpovedala, pomsta jej zatemnila mozog.

"Pre lásku Božiu!! Sprav to!! Skonči to už!! Ak to chceš spraviť, tak to sprav!!" Skríkol muž na zemi.

"Zavri hubu!!" Povedal Buteau.

"Je v úplne inom rozpoložení, ako keď odchádzal od sudcu." Ozval sa Louis v slúchadle, ktorý bol schovaný za kríkmi.

"Liam, máš strelu??" Spýtal sa Paul.

"Áno." Šepol som.

"Dobre. Stiahni sa Louis." Zašepkal Paul do slúchadla.

"Jason, celý deň chceš povedať svetu pravdu, teraz máš možnosť." Louis zložil zbraň a pomalým krokom predstúpil pred Paula, bližšie ku Grealymu a Buteau-ovi.

"Všetci ju dobre vieme!!!" Povedal Buteau s nenávisťou v očiach.

"Viete len to, čo vypustili právnici. Boli tam ďalší traja mŕtvi ľudia. Jason uvidel niekoho ako beží z miesta činu." Začal opatrne Louis.

"Sedel na popis vraha." Doplnil ho Grealy.

"To pretože bol černoch!!" Buteau nepochopiteľne krútil hlavou.

"Bol tu. V Zelenom dome, po pracovnej dobe, oblečený ako vrah a pokúsil sa utiecť." Dokončil Jason.

"Ako si sa cítil??" Spýtal sa Paul.

"Vystrašene. Celých 20 rokov som prešiel služby bez jediného výstrelu, bez použitia zbrane. Keď ma uvidel, začal utekať, bežal som za ním. Zašiel za roh a ja som vystrelil. Váš syn, myslel si, že je v problémoch lebo ukradol kvet." Zašepkal.

"Cítil si strach. Strach, ktorý si premenil na  hnev. Hnev, ktorý si hodil na prácu, manželku, na seba. Lebo je to tak lepšie." Hlesol Louis.

"Áno. Nikdy som nikomu nepovedal, čo tu váš syn robil. Je mi to veľmi, veľmi ľúto." Jason vytiahol zo zadného vrecka svoj odznak, z kade vytiahol vylisovaný kvet orchidei a podal ho Buteau-vi.

"Philipha. Prišiel sem pre kvet na váš projekt." Jean-Paul sa natočil k plačúcemu dievčati, ktorá od zlosti samej na seba, vytrhla Buteau-vi zbraň z ruky a chystala sa vystreliť, ale to už ju mali Louis a Paul.

"Je po všetkom, Pipi." Prehlásil.


- pôvodne to malo byť už o deviatej, ale akosi sa to pretiahlo :)) časť má 2118 slov, čo je takmer o 1000 menej ako obvykle, takže asi chápete prečo som ten prípad opísala až teraz :)) ospravedlňujem sa tým, ktorí nemajú radi dialógy a sú radšej pre opis situácie, ale pri takýchto prípadoch by to bolo stále opisovanie tých istých vecí - zbrane, pocity, čo sa deje okolo Liama :)) a to by ma fakt opisovať nebavilo, preto sú tam stále dialógy :)) ak to naozaj niekomu vadí, stačí napísať a ja sa už nejako polepším a vsuniem tam aj viac opisov :)) ak sú tam chyby, čo je dosť možné, tak prepáčte, ale kontrolovala som to len tak zbežne :))
P.S.: Aj toto by som najradšej rozdelila na dve časti, ale  to by ste ma asi, určite, ukameňovali :))

4 komentáre:

  1. ještě,že jsi to nerozdělila!! :D jinak bych tě musela asi zabít! :D je to úžasné :33 prostě jako vůbec nechápu jak tohle můžeš psát :O :33 zbožňuju to :)) strašně se těším na další :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. aaaah... som nes-mier-ne potešená dĺžkou časti!!!! kde berieš inšpiráciu na TAKÉTO niečo??? proste mi to nejde do hlavy..je to skvelé :) teším sa na ďalšiu časť! :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. neviem čo mám na to povedať :-) je to úžasné , dokonalé, skvelé ...
    veľmi sa teším na ďalšiu časť :-) Simone

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Mega-super-ultra-najsamlepšie <3
    Nika

    OdpovedaťOdstrániť