sobota 26. októbra 2013

Federal Bureau of Investigation 1







Zistila som, že je ťažšie o tom písať ako premýšľať, tak snáď to nie je až také zlé :)) Ďalšími časťami sa to snáď vylepší, ak nie, tak to som potom v riťke :)) Kate












"Prosím, povedz mi, že máš nejaké riešenie." V uchu som započul jeho roztrasený hlas.

"Robím na tom. Len ešte vydrž." Odpovedal som mu a nervózne ťukal do klávesnice od počítača snažiac sa nájsť to najsprávnejšie riešenie.

"Ty to zvládneš. Verím ti." zašepkal, "Pamätáš si na tú blondýnku?? Tú čo s teba nemohla spustiť oči. Vlastne ani ruky. Vtedy v klube." Spýtavo dodal.

"Akoby som mohol zabudnúť. Vykašlala sa na mňa. Ako debil som ju tam na druhý deň čakal a ona jednoducho neprišla." Zavrčal som pomedzi zuby a stále hľadal ako odstrániť tú prekliatu bombu tak, aby neroztrhala môjho najlepšie kamaráta na kusy.

"To som bol ja. Nedal som jej tvoj odkaz, keď nás vtedy na rýchlo odvolali. Žiarlil som. Nebol si jediný komu sa páčila." Priznal po tichu.

"Ty špinavý hajzel!!! Skríkol som so smiechom.

"Prepáč. Môž-Môžem ťa o niečo po-požiadať??" Vykoktal sa nakoniec.

"Samozrejme. Sme najlepší kamaráti, pamätáš?? Superman a Batman navždy." Odpovedal som bez zaváhania a pripomenul mu tak náš sľub z detstva.

"Teraz prestaneš ťukať do klávesnice a budeš ma počúvať. Chcem, aby si odkázal mojim rodičom, že ich veľmi ľúbim a som im vďačný za všetko čo pre mňa urobili. Dohliadni na nich Liam, prosím. A tiež som vďačný za to, že som mohol spoznať teba. A celý náš tým." Jeho rozhodný hlas sa mi ozýval v uchu aj keď už nič nehovoril.

"Toto im povieš aj sám. To ti sľubujem." Ďalej som besno behal prstami po písmenkách.

"Nepoviem. Je mi to ľúto Liam." Priškrtene zašepkal, už som počul len nejaký šuchot a potom strašný výbuch.

"Nie, nie, nie, nie, nie, nie!!! Niall!!!" Skríkol som, slúchadlá z hlavy som niekam odhodil a rozbehol sa von z dodávky.


...

"Nieee!!!" Myklo som ňou, a tak ako je už u mňa za posledné mesiace zvykom, celý dopotený a zadýchaný som sa prebudil z nočnej mory.

Posadil som sa na posteli, prstami si prehrabával mokré vlasy, pokúšajúc sa chytiť dych. Takto to už fakt nejde. Musím sa spamätať, ak sa nechcem dostať na psychiatriu. Ak nechcem o všetko prísť, mal by som to všetko nechať tak. Musím sa prestať obviňovať a dať na radu ostatných. Mal by som zabudnúť.

Unavene som zliezol z postele, prešiel k oknu a sledoval prebúdzajúci sa New York. Bolo to zvláštne. Žijem tu už nejaký ten rok a aj tak sa neviem nabažiť toho nádherného výhľadu, ktorý ma vždy privedie na cestu iných myšlienok. Bohužiaľ od jeho smrti sú to veľmi nepekné myšlienky.

Po niekoľkých minútach, ktoré mi pripadali ako minúty som sa odlepil od oblohy sfarbenej do modro-fialovo-žlta, čo značilo, že vychádza slnko a s dvoma, troma krokmi som sa ocitol pri skrini. Vytiahol som z nej kraťase, čierne tielko, ponožky a presunul sa do kúpeľne.

Tam som si v rýchlosti vyčistil zuby a opláchol tvár studenou vodou. Na chodbe som sa obul do bežných tenisiek, ktoré mi slúžia na túto činnosť, ešte si zobral Ipod s obľúbenými piesňami a vyšiel von do toho krásneho počasia. Cestou som si dal do uši slúchadla a rozbehol sa známou trasou - cez ulicu až k parku, okolo jazera  a naspäť domov.

Predtým než som však došiel domov, som skočil ešte do potravín, kúpiť si niečo na raňajky a potom rýchlo domov a do sprchy. Osviežujúca sprcha na prebratie padne vždy vhod. Hlavne po dlhom behu. V kuchyni som spravil pár toastov, kávu a pri ranných správach sa v pokoji naraňajkoval. Špinavý riad som po sebe naložil do umývačky a či som chcel alebo nie, odišiel do práce.

...

Vošiel som do veľkej presklenej budovy, v ktorej občas zvykneme všetci spávať. Celý náš tým. Paul, náš šéf, ktorý nám dáva rozkazy. Louis, ktorý nám šéfuje vonku.  Sandy a Josh, machri na zbrane. John. Silák John proti ktorému nemá nikto šancu. Žiaľ ani Niall. Perrie, naša informátorka. A na koniec som tu ja. Liam Payne, pán všetkej technológie.

Výťahom som sa nechal vyviesť na najvyššie poschodie celej federálnej budovy. V skrinke som sa prezliekol do pracovného, keby sa náhodou stalo, že si opäť niekto pomyslím, že nemáme čo na práci, tak si povie, prečo si neskočiť?? Nikde nebolo ani živej duše, všetci museli byť v telocvični ako vždy. A nemýlil som sa.

"Liam!!" Skríkol Paul, keď ma uvidel vchádzať do telocvične.

Pohľadom som prešiel po všetkých - Perrie sa rozprávala s Louisom a Paulom, ktorý momentálne smeroval ku mne. Jon sa hral s činkami a Sandy kontroloval všetky zbrane. Klasika. Iba Josh mi tu chýbal, čo bolo neobvykle. Väčšinou tu je ako prvý. Možno dospáva včerajšiu akciu.

"Ahoj," bratsky som ho objal, "kde je Josh??" Nedalo mi to a musel som sa spýtať.

"Volal, že dnes nepríde." Povedal skleslo. Uniká mi niečo??

"Ani sa mu nečudujem," zasmial som sa, "kto by povedal, že bude ten samovrah taký tvrdohlavý??" Ironicky som poznamenal a prešiel k boxovaciemu vrecu.

"Potrebujem s tebou o niečom hovoriť." Odignoroval môj tón a chytil mi vrece.

"Spusti." Nedočkavo som naňho pozrel.

"Tento týždeň by mala prísť náhrada .. no vieš .. za Nialla." Opatrne mi oznámil, všetci stíchli čakajúc na moju reakciu.

"Čo??" Neveriacky som zašepkal. Vážne ho chcú nahradiť?!!

"Chcel som ti to povedať už dávnejšie, ale viem, že si to dávaš za vinu, nechcel som, aby si sa ešte viac trápil." Vysvetlil mi akoby to bolo normálna vec. Vlastne ono to bola, ale ja som ju odmietal prijať.

"Ako ho môžte tak jednoducho nahradiť??" Stále som nechápal.

"Je to príkaz z hora. Nemôžme s tým nič urobiť. Potrebujeme ďalšieho člena." Pripojil sa k nám Louis.

"Seriem ti na nejaký príkaz. Sme rodina. Nebudem sa tu pozerať ako nejaký neschopák preberá jeho miesto." Skríkol som z nervami v koncoch a čo najsilnejšie kopol do čierneho vreca zaveseného na strope telocvični.

"Ja som ti to hovorila Paul." Pristúpila k nám Perrie a povzbudivo ma chytila za ruku.

"Je najlepšia vo svojom obore. Žiadny neschopák. A je tiež sexy." Zjavil sa pri mne aj Sandy. O čo im ide??

"Spikli ste sa proti mne?? To vám vážne nevadí, že Niallovo miesto zastúpi niekto iný. Dokonca žena?!! Nič v zlom Pezz, ty si skvelá." Otočil som sa k nej a objal ju, hlavne preto, aby som sa upokojil.

"A ona bude tiež. Koniec diskusie Liam. Chcel som ti to čo najopatrnejšie povedať, ale s tebou sa jednoducho nedá hovoriť." Paul zúfalo rozhodil rukami.

"A čuduješ sa?? Tiež by si neskákal meter dvadsať keby ti oznámili, že miesto tvojho najlepšie mŕtveho kamaráta nahradí nejaká ženska." Odvrkol som a všetci sa rozišli k svojim činnostiam okrem Louisa.


"Musíš sa posunúť ďalej kamoš." Potľapkal ma po pleci.

"Snažím sa. Ani nevieš ako veľmi, ale nejde to. Každú noc sa budím s výkrikom. Každú noc je to to isté. Vždy sa mi prehrá náš rozhovor a potom ... potom výbuch a ... a ja sa bezmocne prebudím sám v posteli. Neviem čo mám robiť. Nevládzem." Padol som na kolená a cez slzy skenoval jeho topánky.

"Ja viem Liam. Ja viem. Prvé týždne som to mal tak isto. Ale vďaka  Kate a malému Tommovy som to zvládol. Pomohli mi sa dostať cez to. A mi sa snažíme o to isté. Len to musíš chcieť." Kľakol si vedľa mňa, objal ma, tak ako to už spravil nespočetne veľa krát. Vždy tu je pre nás. Pre mňa. A ja som mu za to nesmierne vďačný.

"Myslíš, že nechcem?? Myslíš si, že ma baví sa neustále prebúdzať každú jednu noc, celý mokrý so slzami v očiach?? Čo by som dal za jednú noc spánku bez jedinej nočnej mory." Neschopný čokoľvek povedať má stále držal v objatí a mne to vôbec neprekážalo.

"Potrebuješ voľno. Oddych. Zober si dovolenku, odíď niekam na pláž, relaxuj, zabudni na všetko." Dodal na koniec. Skôr než som mu stihol odpovedať, prerušila nás Perrie.

"Máme pohotovosť. Prepad banky!!" Povedala v rýchlosti a tak ako prišla aj odišla, kričiac na všetkých čo sa stalo.


- až včera večer, keď som dopisovala časť, tak mi doplo prečo ste si všetci mysleli, že je to rozhovor medzi Liamom a Louisom :)) som skorá, čo?? :)) ale dúfam, že nie ste sklamané, že to bolo to blonďavé kurátko :)) aj mne je to ľúto, že sa tam už neobjaví, ale takto to bolo naplánované :)) a inak spokojné?? :)) páči sa vám časť?? :)) len také upozornenie, že časti budú na seba nadväzovať, takže v ďalšej časti bude prepad banky a .. a už viete viac ako je treba :)) nezabúdajte, ostávame pri 10 komentárov :))

7 komentárov:

  1. úplne užasne!! klobuk dole :D krááása :D ale ty si zabila mojho chlapa :(((( plačem

    OdpovedaťOdstrániť
  2. oooh, chudáčik Niallko môj :( ale krásne to je inak :)) teším sa na ďalšiu :) a samozrejme, že sa časť páči :3 Michelle xx

    OdpovedaťOdstrániť
  3. coo?:OO brečím :// chudák Niall :(( ale jako je to boží :33 už ted to začínám totáně zbožňovat :33♥ skvělá část :33 strašně se těším na další :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. tak ja nemám slov :-) je to naozaj úžasné a veľmi sa teším na ďalšiu časť :-) Simone

    OdpovedaťOdstrániť
  5. strašne moc sa mi to páči...zaujalo ma to...teším sa napokračovanie :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. čože Niall je mŕtvy? :( :(
    som zvedavá ako ti bude pokračovať :)
    BARA

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Supeer!! Ale škoda tej smrti.. :(
    Nika

    OdpovedaťOdstrániť